Retourneren & ruilen

Retourmogelijkheden

Retourneren mag natuurlijk altijd, want niemand wordt blij van een artikel dat niet past, lekker zit, niet in de smaak valt of niet aan andere verwachtingen voldoet. Het enige wat namelijk telt is een blije klant die met alle liefde en plezier kan genieten van onze artikelen.

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw webshopbestellingen te retourneren.

In de winkel retourneren: Gratis
Retourneren via een PostNL pakketpunt
Aan PostNL bezorger meegeven om te retourneren

Retourtermijn

Wij willen u voldoende tijd geven om te beslissen of u de gewenste aankoop heeft gedaan, aangezien wij het belangrijk vinden dat onze klanten met een glimlach kunnen genieten van hetgeen dat ze hebben gekocht. U heeft daarom 30 dagen de tijd om uw bestelling te retourneren, te ruilen of aan te passen.

Mocht het artikel niet gewenst zijn heeft u de keuze een andere product uit te kiezen of u kunt u uw geld teruggestort krijgen. Wanneer uw voorkeur uitgaat naar het ruilen van het artikel, dan kunt u zelf een keuze maken of u laten adviseren door onze klantenservicemedewerkers. Vindt u uw aankoop mooi, maar heeft het artikel bijvoorbeeld niet de juiste maat dan kunnen onze vakmensen in onze ateliers dit aanpassen aan al uw wensen.

Hoe te retourneren?

Wanneer u uw aangekochte artikel(en) wilt retourneren, dient u de volgende stappen te volgen zodat uw retournering zo spoedig mogelijk wordt afgerond.

Retourneren per post

  1. Download het retourformulier, vul deze in en print deze uit.
  2. Stop het retourformulier in het pakketje met de artikelen die u terug wilt sturen.
  3. Verpak de goederen conform onderstaande richtlijnen, zodat het artikel in goede conditie bij ons aankomt.
  4. Geef uw pakket af bij PostNL, zie alle pakketpunten op www.postnl.nl.
  5. Bewaar het verzendbewijs om uw pakket te kunnen volgen.
  6. Zodra de bestelling retour is ontvangen zullen wij u hierover per e-mail informeren.
  7. Na ontvangst van de retournering is het aankoopbedrag binnen een termijn van 7 werkdagen teruggestort op uw rekening waarmee u de aankoop hebt gedaan.

Retourneren in de winkel

  1. Download het retourformulier, vul deze in en print deze uit.
  2. Stop het retourformulier in het pakketje met de artikelen die u terug wilt brengen.
  3. Bij terugname van het artikel door Rikkoert ontvangt u een bevestiging, bewaar deze goed.
  4. Na ontvangst van de retournering is het aankoopbedrag binnen een termijn van 7 werkdagen teruggestort op uw rekening waarmee u de aankoop hebt gedaan.

Verpakkingsrichtlijnen

Wij besteden de grootste zorg aan uw bestelling en hopen dat u tevreden bent over uw aankoop. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over uw aankoop, dan kunt u uw order binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.

Tijdens het beoordelen van de artikelen dient u zorgvuldig om te gaan met het product en haar verpakking. Uiteraard mag u het product uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht zal het artikel met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk in originele staat en verpakking retourneren conform de bovenstaande instructies.

Mocht u er niet helemaal uitkomen, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice voor hulp om alles op de juiste wijze in te vullen.

Retourstatus

Uw retour doorloopt verschillende stappen in het retourproces. Bij iedere stap brengen wij u op de hoogte. Zo ontvangt u een e-mail op het moment dat een retournering is ontvangen of wanneer het aankoopbedrag van een artikel is teruggestort.

Voor verdere vragen of de afwikkeling van een retour kunt altijd onze klantenservice e-mailen of bellen. Zij beantwoorden al uw vragen en zullen zorgdragen voor een goed verloop van het proces.

Artikel(en) ruilen

Bent u niet geheel tevreden over het ontvangen artikel en wilt u het liever ruilen voor een ander artikel uit onze collectie, dan is dit altijd mogelijk. Hiervoor hanteren wij hetzelfde proces als een retournering. Middels het ruilingsformulier kunt u aangeven welk artikel omgeruild dient te worden en welk artikel daarvan in plaats is gewenst.

In overleg met onze adviseurs van de klantenservice kunt u indien gewenst een nieuwe keuze maken. Zijn kunnen elk product verder voor u toelichten, zodat u een goede nieuwe keuze kunt maken.

Defect of verkeerd artikel

Als één van uw artikelen defect is geleverd, adviseren wij contact op te nemen met onze klantenservice. In samenspraak zal een kosteloze retournering worden verzorgd. Indien mogelijk ontvangt u een nieuw exemplaar en anders ontvangt u van ons het aankoopbedrag + de eventuele extra verzendkosten terug. Wanneer het om een groot artikel gaat adviseren wij u contact met ons op te nemen. Op deze manier kunnen wij bekijken wat de makkelijkste manier is om het artikel te ruilen of te retourneren.

Wanneer u een ander artikel heeft ontvangen of u mist een artikel, vragen wij u contact op te nemen met ons. Wij zoeken dan direct voor u uit hoe dit kan en hoe dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.

Wanneer artikelen defect zijn of verkeerd zijn geleverd zullen wij de verzendkosten om deze retour te sturen vergoeden.

Retourvoorwaarden

Voor het retourneren van artikelen gelden bepaalde voorwaarden. Onderstaand vindt u de voorwaarden waarmee u artikelen wilt retourneren. Heeft u specifieke vragen over de voorwaarden en uw order, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice en gaan we kijken wat we voor u kunnen betekenen.

  • Retourneert u uw bestelling in de winkel, dan nemen wij uw retournering in ontvangst en wordt uw aankoopbedrag teruggestort op de rekening waarmee de aankoop is gedaan.
  • Wanneer u uw bestelling per post retourneert, houden wij u per e-mail op de hoogte over de status van uw retournering.
  • Uw retournering wordt binnen 7 werkdagen fysiek en financieel afgerond, wat inhoudt dat na ontvangst van uw retournering u het aankoopbedrag na controle van de geretourneerde artikelen binnen dit termijn krijgt teruggestort.
  • Artikelen dienen compleet, in originele staat – indien redelijkerwijs mogelijk – in originele verpakking (inclusief eventuele hoesjes, boekjes, garantiebewijzen, cadeaus, etc.) te worden geretourneerd.
  • Bij beschadiging of incomplete artikelen kan retournering worden afgewezen of kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht.
  • Retourneren is niet mogelijk wanneer het artikel op uw initiatief is aangepast. Denk hierbij aan het op maat maken van een sieraad, aanpassen van zilverwerk, klokken of barometers. Horloges met een op maat gemaakte metalen band vallen hier niet onder, m.u.v. gouden horlogebanden.
  • Wanneer het artikel voorzien is van een door u gewenste gravure, is het niet mogelijk om deze te retourneren aangezien deze niet meer verkoopbaar is aan andere klanten. Indien onze graveur een aantoonbare fout gemaakt heeft, kan het artikel uiteraard wel worden geretourneerd of vervangen. De fout zal hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure.
  • Als u wilt afzien van de koop, dient u binnen 30 dagen na ontvangst van de artikelen dit kenbaar te maken aan Rikkoert middels het volgende formulier. Na mededeling dient u het product(en) binnen maximaal 14 dagen te retourneren.
  • Een cadeaubon van Rikkoert Juweliers kan niet worden geretourneerd.
  • Het direct omruilen van een artikel is alleen mogelijk in onze winkels.
  • Artikelen die besteld zijn via een andere webshop dan de webshop van Rikkoert Juweliers, kunnen niet worden teruggebracht in de winkels van Rikkoert Juweliers.
  • Bekijk de algemene voorwaarden van rikkoert.nl.