Bezorgen & ophalen

Levertijd & bezorgtijden

Heeft u uw bestelling voor 16.00 geplaatst en is het artikel direct leverbaar? Dan verzenden wij uw bestelling dezelfde dag en heeft u uw bestelling de volgende dag in huis. U kunt uw voorkeur aangeven voor de ochtend, middag of avond. Bestellingen vanaf 50,- worden gratis bij u bezorgd.

De levertijden kunnen afwijken van onze normale levertijden wanneer er een speciaal voor u gemaakt artikel wordt geleverd, een artikel met een gravure wordt geleverd of wanneer het artikel moet worden besteld. Bestellingen met een machinale gravure proberen wij dezelfde dag nog te versturen. Wanneer u gekozen heeft voor een handgravure dient u wegens dit ambachtelijke proces rekening te houden een levertijd van 2 tot 5 werkdagen. Op deze manier realiseren wij het mooiste resultaat van dit persoonlijk gemaakte artikel.

Wanneer er gedurende het leveringsproces vertragingen optreden zullen wij u hier per e-mail van op de hoogte brengen. Tevens zullen wij er alles aan doen om het pakket zo spoedig mogelijk bij u te laten bezorgen.

bezorgmethodes

U kunt uw bestelling op onze webshop op diverse manieren en momenten laten bezorgen in Nederland. Bestellingen die voor 16.00 worden afgerond, zullen dezelfde dag nog worden verzonden.

BezorgmethodeKosten
Bezorgen per PostNL Boven de 50,- gratis, anders 4,95
Ophalen in Rikkoert-winkel Gratis
Ophalen PostNL pakketpunt 4,95
Avondbezorging PostNL 4,95
rikkoert bezorgdienst (mechanische klokken en barometers) Gratis en op afspraak

Wanneer u uw pakket op een bepaald moment op een specifieke locatie bezorgd wilt hebben behoort dit tot de mogelijkheden. Middels PostNL kunnen wij zorgdragen voor een bezorging op afspraak. Door deze extra service ontvangt u exact op het gewenste moment uw pakketje.

BezorgmethodeKosten
Bezorging op afspraak door PostNL 7,95

Ophalen van uw bestelling

Wenst u dat één van onze specialisten u het artikel overhandigt? Dit is mogelijk wanneer u uw bestelling ophaalt in één van onze winkels. U kunt een keuze maken uit Schoonhoven of Lekkerkerk, waar u tijdens de openingstijden een bestelling de volgende dag kan ophalen. Gewenste vragen kunnen worden gesteld en het nodige advies zal nog worden gegeven. Uiteraard pakken wij uw bestelling in tijdens uw bezoek, zodat u het sierlijk mee naar huis kan nemen.

Bezorgafspraak wijzigen

Komt de bezorging op het huidige moment en komt een tweede bezorgingsmoment ook niet goed uit, neem dan contact op met de klantenserviceom uw bezorgafspraak te wijzigen.

Mocht de bezorger al onderweg zijn, kunt altijd zelf of via ons de klantenservice van PostNL bereiken om uw bezorging te wijzigen.

Zelf pakket ophalen

U heeft de mogelijkheid uw pakket op diverse plaatsen op te halen. Op deze manier kunt u op een geschikt moment het pakketje en daarmee de bestelde artikelen in ontvangst nemen.

Winkels

Allereerst kunt u altijd (indien aangegeven) de bestelling ophalen in één van onze winkels. Op deze manier kunt u het artikel nog eens van dichtbij bekijken, al uw vragen stellen en het gewenste advies ontvangen.

PostNL pakketpunt

Wanneer u heeft aangegeven het pakket liever op te halen bij een PostNL pakketpunt dan kunt u deze de volgende dag op het betreffende punt ophalen. Let op: Openingstijden van het betreffende punt zijn van toepassing. Middels de toegestuurde Track & Trace code kunt u inzien wanneer het pakketje op het pakketpunt klaarligt om in ontvangst genomen te worden.

Pakket volgen

Wilt u weten waar uw pakket is? Bekijk uw account om de status van uw bestelling te volgen. Indien de status op ‘verzonden’ staat is het pakketje onderweg. Middels de link in de Track & Trace e-mail kunt u de bezorging volgen. Hierin vindt u de informatie op welke dag en in welk tijdvak de bezorger langskomt. Mocht u vragen hebben kunt altijd onze klantenservice raadplegen.

Bestelling niet bezorgd / incompleet

Wij doen er alles aan om uw bestelling in alle volledigheid en zo snel mogelijk te bezorgen. Nu kan het zijn dat dit niet helemaal verloopt zoals we wensen. De volgende scenario’s kunnen van toepassing zijn:

PostNL is niet langsgekomen

Wanneer er in uw account staat dat de bestelling is verzonden, kunt middels de Track & Trace code zien wanneer PostNL nogmaals langskomt. Wanneer de getoonde informatie onduidelijk of niet toereikend is kunt contact opnemen met onze klantenservice, zodat wij voor u het probleem in kaart kunnen brengen en oplossen.

Mijn bestelling in incompleet

Wanneer uw bestelling incompleet is of onverhoopt beschadigingen heeft of gebreken vertoont, kunt u verschillende dingen doen en dragen wij er zorg voor dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.

Artikelen die onverhoopt beschadigd zijn of gebreken vertonen in het gebruik, kunt u retourneren naar ons retouradres of afleveren in één van onze winkels. Een nieuw artikel wordt u toegestuurd of een passende oplossing in ons atelier zal met u worden besproken. Uiteraard zullen wij de gemaakte verzendkosten vergoeden of u een verzendetiket toesturen.

Wanneer u het artikel langer dan 30 dagen geleden heeft gekocht, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0182-38 26 51.

Artikel niet ontvangen

Er kunnen meerdere redenen zijn waardoor u een artikel niet ontvangen heeft. Uiteraard streven wij ernaar om altijd een volledige bestelling te leveren. Om de oorzaak te achterhalen, kunt u contact opnemen met de klantenservice via 0182-38 26 51 of een bericht sturen via het contactformulier.