Bestellen

Bestelling plaatsen

Op de website van Rikkoert Juweliers heeft u verschillende manieren om bestelling te plaatsen, een artikel te reserveren of een afspraak te maken. Alle aangeboden artikelen kunt u online bestellen, welke thuis bij u worden bezorgd.
Uiteraard begrijpen wij heel goed als u één of meerdere artikelen eerst in het echt zou willen zien. Dan kunt u één of meerdere artikelen vrijblijvend reserveren, zodat u deze op een door u gewenst moment in de winkel kunt komen bekijken. Op dat moment heeft u direct de gelegenheid om al uw vragen te stellen aan één van onze productspecialisten.
Op zoek naar trouwringen? Maak online vast een voorselectie en voeg deze toe aan uw afspraak. In de winkel start uw zoektocht met deze ringen en vormt dit een opstap om de rest van de trouwringencollectie te bekijken.

Onderstaand vindt u de verschillende stappen om een artikelen online te bestellen:

Het gewenste artikel(en) gevonden die u zocht? In een paar eenvoudige stappen ontvangt u al de artikelen in huis. De onderstaande informatie helpt u eenvoudig om de bestelling succesvol af te ronden.

Stap 1: winkelmand

Plaats uw artikel(en) in uw winkelmand. Wanneer u een artikel met gravure besteld, krijgt u de mogelijkheid alle wensen aan te geven en de gravuretekst te noteren. Deze gegevens ziet u ook terug in uw winkelmand.

Stap 2: gegevens

Vul uw persoonlijke gegevens in (wanneer u al ingelogd bent, slaat u deze stap over). Bij de volgende stap kunt u alle ingevulde gegevens nogmaals controleren.

Stap 3: bezorgen

Kies wat u het beste uitkomt: bezorgen of ophalen. Bij bezorgen kiest u een bezorgmoment op het gewenste adres. Kies één van de winkels om uw bestelling op te halen en stel al uw vragen en ontvang al ons advies bij uw aankoop. Achteraf uw bezorgafspraak wijzigen? Neem contact op met de klantenservice om dit te regelen.

Stap 4: betalen

Kies een betaalwijze: iDEAL, CreditCard, PayPal, AfterPay, MisterCash of vooruitbetaling. Heeft u een kortingscode? Verzilver deze direct. Vergeet dan niet na uw betaling op ‘Betaling afronden’ te klikken. Hierna kunt u de bevestiging van u bestelling bekijken.

Op de factuur staat voor welke betaalwijze u hebt gekozen. In uw account kunnen de facturen (in PDF) van uw bestellingen worden gedownload.

Een bedrijfsbestelling plaatsen?

Zakelijk aankopen zijn mogelijk. Levering met facturen voorzien van uitsplitsing BTW en speciale wensen voor bedrijven kunnen worden uitgevoerd. Voor verdere informatie, vraag het onze klantenservice.

Bestelling volgen

De status van uw bestelling volgen? Ga naar uw account en bekijk in uw bestellingenoverzicht de status van uw bestelling. Via dit overzicht of via de link in de ontvangen orderbevestiging kunt u de verzending en bezorging via PostNL volgen en inzien binnen welk tijdvak uw pakket wordt bezorgd.

Betekenis van status

  • In behandeling:
  • Bevestigd:
  • Afgerond:
Bestelling annuleren

Wanneer u een bestelling wilt annuleren dient u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wanneer uw bestelling nog niet opgenomen is in het levertraject of deze daar nog uitgehaald kan worden, is het mogelijk de bestelling te annuleren. Wanneer dit niet het geval is kan u de ontvangen bestelling retourneren in één van onze winkels of toesturen naar het retouradres per PostNL.

Bestellingen van artikelen welke voorzien van een persoonlijke gravure kunnen niet worden geretourneerd. Een product is speciaal op wens gegraveerd en is daardoor niet meer verkoopbaar aan een andere klant. In overleg met de klantenservice kan gekeken worden welke oplossing er nog mogelijk is.
Indien onze graveur een aantoonbare fout heeft gemaakt, kan het artikel wel retour worden gestuurd en zal deze fout hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure. Eventuele extra kosten zullen door Rikkoert Juweliers worden vergoed.

Als u per ongeluk een dubbele order heeft geplaatst, worden deze orders in de meeste gevallen bij ons gesignaleerd. Binnen 24 uur ontvangt u van ons bericht met de vraag of dit gecorrigeerd moet worden. Indien u dit bericht niet heeft ontvangen, mag u ervan uit gaan dat uw order tweemaal wordt geleverd. Wanneer dit onjuist is kunt u met spoed contact met ons opnemen om één order te annuleren of u kunt één order in zijn geheel terugsturen. Het aankoopbedrag van de producten zal dan op uw rekening worden teruggestort.

Bestelling niet gelukt

Het kan voorkomen dat een bestelling niet helemaal gelukt is. Betaald met iDEAL? Dan is het mogelijk dat uw bestelling binnen een half uur wordt geplaatst. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als u na uw bestelling meteen de browser sluit en niet meer terugkeert op onze shop. Wanneer u geen bevestiging per e-mail ontvang en de bestelling niet zichtbaar is in uw account dan kunt u contact opnemen met onze klantenservicemedewerkers, zij zullen voor u uitzoeken wat de status is van uw bestelling of dat de bestelling opnieuw geplaatst moet worden wanneer deze niet bij ons is binnengekomen.

Bestelling niet ontvangen

Is de bestelling niet bezorgd op de afgesproken bezorgdag? Controleer in uw account of de bestelling goed is doorgekomen.

Bestelling niet zichtbaar

  • Wanneer u wel een orderbevestiging heeft ontvangen, maar de bestelling niet in uw account wordt weergegeven vragen wij u maximaal een halve dag te wachten, zodat een bestelling door een eventuele vertraging nog verwerkt kan worden. Wanneer er geen verandering is opgetreden vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice.
  • Heeft u geen orderbevestiging per e-mail ontvangen? Dan hebben wij uw bestelling helaas niet goed ontvangen. Wij willen u vragen de bestelling opnieuw te plaatsen. Wel al betaald? Wij storten uw geld binnen twee werkdagen terug.

Bestelling wel zichtbaar

  • Is uw bestelling zichtbaar en zou deze worden bezorgd door PostNL? Wellicht is er een vertraging opgetreden in de bestelling of heeft de bezorger het pakket niet kunnen bezorgen. Volg de bezorging via de Track & Trace code in uw orderbevestiging. Mocht er onduidelijkheid blijven bestaan en u overige vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen alles voor u nagaan en helderheid verschaffen.
  • Is uw bestelling wel zichtbaar, maar heeft u geen pakket van ons ontvangen? Het kan zijn dat een artikel onvoldoende op voorraad is. Mocht dit voorkomen, dan doen wij er alles aan om u op de hoogte te brengen en het artikel alsnog zo snel mogelijk te leveren. Neem contact op als u geen bericht heeft ontvangen. Wij gaan voor u na wat de oorzaak is.
Bezorgkosten

Alle bestellingen van Rikkoert Juweliers worden met gerenommeerde postorder / transport bedrijven verstuurd. Bij een bestelling vanaf 50,- is de bezorging gratis. Voor bestellingen met een waarde onder de 50,- betaalt u 4,95 bezorgkosten. Wij maken zoveel mogelijk gebruik van verzekerde en aangetekende verzending. Op deze manier is uw bestelling verzekerd tegen diefstal of vermissing. Tevens kunt u ten alle tijden de status van uw pakket bekijken en inzien wanneer de bezorger bij het bezorgadres langskomt.

Buitenland

Wereldwijd bestellen klanten onze producten en wij doen er alles aan om het pakket zo snel en veilig mogelijk op het juiste adres af te laten leveren. De bezorgkosten kunnen verschillen per land. In het onderstaande overzicht ziet u de bezorgkosten per land. Wanneer er gedurende de verzending vertraging is ontstaan, wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gehouden.

Internationale verzendkosten
Voorraadinformatie

Op www.rikkoert.nl kunt u zien of een artikel op voorraad is in de webshop en winkels. De voorraad kunt u bekijken op de productdetailpagina. De locaties Schoonhoven, Lekkerkerk of Edelambachtshuys (Schoonhoven) geven de winkelvoorraad aan. In combinatie met de aangegeven levertijd kunt u zien of het product op voorraad is en in welke winkel u dit product kunt bekijken.

Aan de getoonde voorraadinformatie kunnen geen rechten worden ontleend. Uiteraard streven wij ernaar dit naar de realiteit te tonen. Voor onze artikelen kunt u een vrijblijvend verzoek tot reservering indienen. Middels het reserveren van één of meerdere artikelen tegelijk heeft u de mogelijkheid deze te bekijken, te passen en aan te schaffen in één van onze winkels. Op het moment van reserveren zit u nergens aan vast, het is geheel vrijblijvend en het annuleren van uw reservering is mogelijk. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij kunnen uw reservering omzetten in een online aankoop of de reservering annuleren.

Veilig winkelen

Veilig en betrouwbaar winkelen kan bij Rikkoert Juweliers. Zowel online als in onze fysieke winkels doen wij er alles aan om deze betrouwbaarheid en veiligheid te garanderen. Zo maken wij gebruik van een beveiligde internetverbinding, zijn wij Hofleverancier en investeren wij in onze inhoudelijke kennis en kunde.

Bescherming persoonlijke gegevens

Hoe kunt u zien dat de verbinding veilig is en uw persoonlijke gegevens beschermd worden? De URL begint altijd met https:// in plaats van het normale http://. De extra letter ‘s’ staat voor secure (veilig) en daarnaast ziet u een klein slotje in de adresbalk in een groene kleur. U ziet dus altijd een URL met de volgende structuur: https://www.rikkoert.nl.

Wij gaan dus zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens. Alle pagina’s, inclusief de pagina’s waarop u uw gegevens invult of bekijkt zijn dus goed beveiligd.

Certificaten

  • Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier

Het predicaat Hofleverancier, ingevoerd in 1815 door Koning Willem I, is één van de oudste Koninklijke onderscheidingen van Nederland. Kleine en middelgrote bedrijven ontvangen dit predicaat van Zijne Majesteit de Koning wanneer zij een vooraanstaande plaats innemen in de regio en in de branche. Daarnaast dient het bedrijf minimaal honderd jaar oud te zijn en dienen de ondernemers van onbesproken gedrag te zijn.

Rikkoert Juweliers ontving in 1996 de toekenning predicaat Hofleverancier. Deze toekenning benadrukt ons vakmanschap en bevestigt onze unieke positie binnen de juweliersbranche en geeft u als klant extra zekerheid en vertrouwen bij elke opdracht of bestelling die u bij ons plaatst. Voor Rikkoert Juweliers heeft het predicaat Hofleverancier extra inhoud, gezien de diverse leveringen die wij aan ons koningshuis mochten doen. Een voorbeeld hiervan is de handgesmede kikkerschaal, het icoon van de Schoonhovens zilversmeedkunst, die in ons atelier door onze zilversmeden is vervaardigd.

  • Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken & Edelsteenkundige F.G.A.

Gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken

Voor advies, verkoop, inkoop, reparaties en al onze overige activiteiten is vakkennis nodig. Om hier extra zekerheid in te bieden behoort de heer A. Rikkoert tot één van de ongeveer vijftig specialistische taxateurs binnen zijn vakgebied. Na een jarenlange studie mag de heer A. Rikkoert zich beëdigd en gecertificeerd taxateur goud- en zilverwerken noemen volgens Hobeon SKO. Dit betekend dat de heer A. Rikkoert deel uit maakt van de “Orde van beëdigde taxateurs van goud- en zilverwerken”. Dit staat garant voor kwalitatief hoogstaande en algemeen erkende taxaties. Door de opgebouwde kennis en ervaring in de afgelopen 140 jaar, kan ieder voorwerp of sieraad worden omschreven en valt er veel waardevolle informatie te achterhalen. De officiële taxatierapporten worden o.a. gebruikt door verzekeraars en rapporten voor onderlinge verdeling kunnen ook worden opgesteld.

Edelsteenkundige F.G.A.

Aangezien kennis van enorm belang is zijn de heren A. en J.D. Rikkoert beiden afgestudeerd Edelsteenkundige F.G.A. Dit is een internationaal erkende graad in de edelsteenkunde. F.G.A. staat voor Fellow of the Gemmological Association of Great Britain. Deze gewaardeerde titel garandeert een hoog kennisniveau over allerlei edelstenen en parels. Hierdoor kunnen alle edelstenen en parels op echtheid en kwaliteit worden beoordeeld. Op deze wijze waarborgen wij de betrouwbaarheid van elke taxatie van edelstenen en parels of van te koop aangeboden sieraden.

  • Lid van Schoonhovens Goud- en Zilversmidsgilde St. Eloy

Sinds 1862 is er een ‘Nijverheidsvereniging’ actief in De Zilverstad Schoonhoven. In 1988 hebben de Schoonhovense zilver- en goudsmeden dit voortgezet in Het Gilde St.Eloy. De voornaamste taak van Het Gilde St.Eloy is de waarborging van de collectieve kwaliteit die de klant mag verwachten van ambachtslieden uit Schoonhoven De Zilverstad. Dit is verzegeld in het Schoonhovense stadswapen het speciale keurmerk St.Eloy, welke uitsluitend door leden op hun werk mag worden aangebracht. Als klant heeft u dus een extra waarborg voor de ‘Goud en Zilverkwaliteit uit Schoonhoven’. Dit vormt dus een extra bevestiging van onze kwalitatieve zilver en sieraden collectie.

  • Federatie Goud en Zilver

De Federatie Goud en Zilver is een overkoepelende organisatie voor de Nederlandse Juweliers en Uurwerkenbranche (NJU) en de vereniging Goud- en Zilversmeden (VGZ). Zij behartigen de belangen voor de juweliers en de consument. Enerzijds zijn er de garanties die wij als juwelier u bieden over de kwalitatieve producten die worden aangeboden. Mocht er toch een geschil ontstaan, kan de klacht worden voorgelegd aan het Bemiddelingsbureau Sieraden en Uurwerken van de Federatie Goud en Zilver. Daarnaast vervult de Federatie Goud en Zilver een rol in het proces van het gebruik van conflictvrije diamanten. Het is voor u als klant belangrijk dat gecertificeerde diamanten verwerkt worden in de sieraden, deze worden door Rikkoert Juweliers gebruikt. Dit geeft een extra garantie aan u als klant en accentueert de betrouwbaarheid van Rikkoert Juweliers

Phishing voorkomen

Wij adviseren u om uw klantnummer, wachtwoord en andere Rikkoert accountgegevens voor uzelf te houden. Daarnaast zullen wij nooit via de e-mail vragen om uw persoonlijke- of accountgegevens. E-mails die u niet vertrouwd adviseren wij te verwijderen uit uw mail en daarnaast kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice om navraag te doen of berichten vanuit ons zijn verstuurd. Hiermee kunt u voorkomen dat er fraude wordt gepleegd met internetbankieren, pinpassen, creditcards of uw identiteit. Meer informatie over phishing kunt u vinden op www.veiligbankieren.nl.