Om u beter van dienst te zijn, maken wij gebruik van cookies. Wilt u eerst meer informatie over onze cookies klik hier. × Melding sluiten

Om onduidelijkheden en vragen zo snel mogelijk te kunnen behandelen hebben we voor u de meest voorkomende vragen door de jaren heen verzameld met daarbij de behorende antwoorden opgesteld. Hierdoor heeft u direct antwoord op uw vragen. Mocht uw vraag hiet niet bij staan, kunt u ten alle tijden contact op nemen via info@rikkoert.nl

Hieronder zullen de vragen met de bijbehorende antwoorden worden toegelicht:

  • Kan ik een product met gravure retourneren?
    Producten met een gravure kunnen niet geretourneerd worden. Tenzij onze graveur een aantoonbare fout gemaakt heeft. Zie hier meer informatie over gravures.

  • De ingevoerde kortingscode of cadeaubon werkt niet.
    Als een kortingscode of een cadeabon niet ingewisseld kan worden door de melding dat de code onjuist is, zal dit in de meeste gevallen komen door het feit dat u een kortingscode invult in het veld voor een cadeaubon of andersom. Mocht het zo zijn dat het nog steeds niet werkt, neem dan contact op met onze klantenservice, zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.

  • Wat zijn de levertijden?
    De levertijden zijn 1 tot 2 werkdagen, mits het artikel op voorraad is en de betaling is ontvangen. Zie hier voor meer informatie over leveringen.

  • Wordt er ook buiten Nederland bezorgd?
    In principe wordt er in heel Europa bezorgd. Er kunnen hiervoor afwijkende bezorgkosten aan verbonden zijn.

  • Artikel is op voorraad, maar bestelling is na twee dagen nog niet bezorgd.
    Het komt wel eens voor dat bestellingen vertraagd zijn door enige oponthoud bij de postorderbedrijven, mocht het zo zijn dat het pakket na 5 dagen nog niet bezorgd is. Wordt u verzocht contact op te nemen met onze klantenservice.

  • Kan een artikel gereserveerd worden, om in één van de winkels te komen bekijken?
    Door de grote variatie aan unieke producten in klein en grootzilver komt het vaak voor dat er maar één exemplaar van bestaat. Hierdoor onstaat de mogelijkheid dat het product al wordt verkocht aan iemand anders waardoor het product niet meer beschikbaar is. Vanaf heden is het mogelijk een product te reserveren voor een termijn van één week. Indien u een product reserveert heeft u een week de tijd, om het product te komen bekijken. Mocht u niet in staat zijn om binnen dit termijn langs te komen in één van onze winkels, kunt u telefonisch de reservering verlengen naar een voor u gewenste datum.

  • Betaling is niet verwerkt, door een storing bij een bank.
    Het kan voorkomen dat een bank een storing heeft tijdens het verwerken of uitvoeren van een transactie op een van de webshops. Mocht u een error krijgen dat de betaling niet is uitgevoerd, dan kunt u nogmaals de gehele bestelling plaatsten. De oude bestelling zal hierdoor vervallen. 

  • Welke verschillende keurtekens worden er toegepast?
    Bij zilver en goud worden diverse keurtekens gebruikt om de kwaliteit te kunnen waarborgen. De volgende merken worden toegepast: gehaltemerk, meesterteken, jaarlettermerk, kantooraanduiden merk. Zie hier meer informatie over keurtekens.

  • Welke heften zijn van toepassing op verschillende bestekdelen?
    18e eeuws
    Art Déco
    Art Nouveau
    Biedermeier
    Christa Ehrlich
    Dubbel Rondfilet
    Djokja
    Enkelfilet - Prinses
    Empire Bestek
    Hollands Glad
    Haags Lofje
    Jeunesse
    Modern
    Parelrand
    Puntfilet
    Puntnerf, model 400
    Spatel
    Waaier

  • Verricht u ook taxaties betrekking tot successie. verzekering of verkoopdoeleindes?
    Rikkoert Juweliers voert diverse taxaties uit betrekking tot verzekering of verkoopdoeleindes. Zie hier meer informatie over taxaties.

  • Koopt u ook zilver en gouden artikelen in?
    Ja, bij verkoop ontvangt u de hoogste dagprijs voor sieraden heel en incompleet. Ook voor zilver, munten, diamant, briljant, zilveren voorwerpen, klokken en horloges: o.a. Omega en Rolex kunt u bij ons terecht. Zie hier meer informatie over het inkopen van zilver en goud.

  • Verricht u ook maatwerk betrekking tot het realiseren van geheel nieuwe producten naar mijn wensen?
    Rikkoert juweliers beschikt als één van de weinige bedrijven in zijn soort over zowel een eigen goud- en zilversmidsatelier als ook een uurwerkmakersatelier. Op deze manier zijn wij in staat eigen producten te vervaardigen, bijzondere opdrachten voor u als klant te realiseren en reparatie van A tot Z uit te voeren. Zie hier meer informatie over onze atelier of neem contact met ons op.

  • Verricht u ook reparaties aan uurwerken?
    Reparaties aan uurwerken, barometers, sieraden en andere gouden of zilveren voorwerpen wordt door ons zelf uitgevoerd in onze eigen goud- en zilversmid en uurwerkmakersatelier.

Telefonisch bestellenInfo/Telefonisch bestellen

Gemakkelijk, snel en eenvoudig!

Wilt u telefonisch bestellen, reserveren of heeft u een vraag hierover? Dan kunt u bellen naar het onderstaande telefoonnummer.

Wij vragen u het artikelnummer bij de hand te houden, zodat onze medewerkers u direct verder kunnen helpen.

Telefoonnummer: 0182-382651

*Telefoonkosten volgens lokaal tarief, bereikbaar van maandag tot en met zaterdag (9:00 - 17:00).

FeedbackFeedback

Vragen, klachten of verbeteringen?

Ondervindt u problemen met de website of heeft u verbeteringen, vragen of klachten? Stuur ons dan een e-mail door op de onderstaande knop te klikken.

Stuur ons een e-mail

*Wij streven ernaar u binnen twee werkdagen een reactie te sturen.