Om u beter van dienst te zijn, maken wij gebruik van cookies. Wilt u eerst meer informatie over onze cookies klik hier. × Melding sluiten

Geef het door u bestelde artikel een persoonlijk accent door een gravure. Een cadeau voor een bruidspaar, een geboorte, verjaardag of een willekeurig andere gebeurtenis wordt op deze manier extra bijzonder.

Bijna alle voorwerpen en de meeste sieraden zijn door onze graveurs in eigen atelier te graveren. Indien de mogelijkheid tot gravure niet aangegeven is bij een artikel, kunt altijd contact opnemen met onze specialisten. Wij vinden voor u de beste oplossing, om het artikel toch persoonlijk te maken door de best graveerbare plek aan u voor te leggen. Door mee te denken bieden wij u meer!

Mogelijkheden van gravures
Binnen het specialisme zijn twee manieren van graveren. Zo bieden wij u naast de machinale gravure ook de handgravure aan. Doordat wij beide disciplines beheersen binnen ons eigen bedrijf kunnen wij meer dan de gemiddelde juwelier en verzorgen wij op dit gebied elke gravure. De diverse gravures kunnen uiteen lopen van een naam tot aan een familiewapen, iemands initialen of een gehele afbeelding. 

Machinale gravure
Met de graveermachine worden de door u aangegeven letters klaargemaakt. U kunt een keuze maken uit een blokletter of een schrijfletter. Middels een diamantstift en een inscriptie worden de letters en cijfers in het artikel gegraveerd. Deze gravures worden altijd in een rechte lijn gegraveerd.

Handgravure
Echt zilveren of gouden artikelen kunnen ook in een gebogen lijn worden gegraveerd. Een voorbeeld hiervan is langs de bakrand van een geboortelepel. Dit is alleen mogelijk middels de ambachtelijke manier van graveren. Deze letters worden eerst met de hand opgetekend en daarna met een graveersteker verdiept weggestoken uit het zilveren of gouden oppervlakte. Een ambachtelijke en unieke manier van graveren, waarbij u kunt kiezen uit een schijf- of blokletter.

Uw gegraveerde artikel in uw winkelwagen
Als u het gekozen artikel in uw winkelwagen plaatst, dan kunt u daarna de door u gewenste tekst opgeven in het veld graveren. Na betaling verzorgt onze graveur uw opdracht.

Voor een machinale gravure moet u rekening houden met een maximum van 2 werkdagen voordat het artikel klaar is. Binnen die termijn kunnen wij in alle perfectie het artikel graveren en zorgen wij voor een optimaal eindresultaat.

Voor een handgravure zijn dit 5 werkdagen. Dit ambachtelijke proces is specialistisch werk neemt meer tijd in beslag. De handelingen die verricht dienen te worden zorgen wel voor een fantastisch eindresultaat. Grote opdrachten hebben een langere levertijd en zullen in overleg met u worden afgewerkt.

* Het is belangrijk dat u uw telefoonnummer bij iedere bestelling invoert, zodat onze graveurs u kunnen bereiken bij vragen of opmerkingen over uw gravure.

Kosten Machinale gravure

 Letter of teken: € 1,00
 

Kosten Handgravure

 Kleine letter of teken: € 3,00
 Hoofdletter: € 6,00

 

 

 

 

Overige vragen:

Hoe kan ik twee dezelfde producten bestellen, maar in elk product een andere gravure laten zetten?

Wij adviseren u de artikelen apart in de winkelwagen te plaatsen en bij ieder product de gravure apart in te voeren. Op deze manier zal het juiste artikel voorzien worden van de juiste gravure. 

Hoe kan ik een stel bestellen, maar in elk voorwerp een andere gravure laten graveren?

Indien u een stel wil bestellen en in beide delen een andere gravure, dan kunnen de graveerteksten in het veld voor de gravure geplaatst worden. In het opmerkingenveld kunt u de verdeling van de gravure over de artikelen aangeven. Bij onduidelijkheid nemen onze graveurs contact met u op.

Wat zijn de levertijden van de gravures?

Voor een machinale gravure moet u rekening houden met een maximum van 2 werkdagen voordat het artikel klaar is.

Een handgravure is een ambacht en hiervoor zijn 5 werkdagen nodig om het artikel met gravure geheel klaar te hebben.

Kunnen gegraveerde artikelen worden geretourneerd?

Producten die gegraveerd zijn kunnen niet worden geretourneerd. Een product is speciaal voor u gegraveerd en is niet meer verkoopbaar aan een nieuwe klant.

Indien onze graveur een aantoonbare fout gemaakt heeft, kan het artikel wel retour worden gestuurd en zal deze fout hersteld worden middels een nieuw product of een herstelde gravure.

Hoe kan ik een onjuist opgegeven gravure wijzigen?

Ons advies is als u constateert dat een opgegeven gravure onjuist is, direct contact op te nemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0182-382651. Zo kunnen wij voor u kijken of wij de opgegeven gravure nog kunnen veranderen. Indien het gekochte artikel al gegraveerd is kan de gravure in een verzilverd artikel niet meer veranderd worden. In een zilver artikel kunnen onze zilversmeden voor u de gravure zoveel mogelijk wegwerken, waarna de graveur een nieuwe gravure kan plaatsen. Dit alles zal in overleg met u worden gerealiseerd.

Kan ik een besteld artikel op een later tijdstip laten graveren?

Bij Rikkoert Juweliers is het mogelijk om een gekocht product alsnog te laten graveren. U kunt een bezoek brengen aan onze winkels of het product naar ons adres opsturen. Voor deze artikelen gelden dezelfde tarieven als bij de bestelling weergegeven.

Op welke manier dien ik mijn gravure in te voeren bij een twee- of driedelig couvert?

Bij een bestelling van een twee- of drielig couvert, bijvoorbeeld een kinderbestek, dan kunt u eenmalig de gravure in te voeren. Het tarief voor een couvert is een eenmalig bedrag van €7,- euro. Indien het mes gegraveerd dient te worden, moet u dit aangeven in het opmerkingenveld.

Kunnen de messen van couverts ook worden gegraveerd?

De meest couverts worden voorzien van een gravure in de lepel en de vork. In sommige gevallen kunnen de messen ook worden gegraveerd. Dit is alleen mogelijk als het heft van het mes vlak is. Dit dient u aan te geven in het opmerkingenveld.

Telefonisch bestellenInfo/Telefonisch bestellen

Gemakkelijk, snel en eenvoudig!

Wilt u telefonisch bestellen, reserveren of heeft u een vraag hierover? Dan kunt u bellen naar het onderstaande telefoonnummer.

Wij vragen u het artikelnummer bij de hand te houden, zodat onze medewerkers u direct verder kunnen helpen.

Telefoonnummer: 0182-382651

*Telefoonkosten volgens lokaal tarief, bereikbaar van maandag tot en met zaterdag (9:00 - 17:00).

FeedbackFeedback

Vragen, klachten of verbeteringen?

Ondervindt u problemen met de website of heeft u verbeteringen, vragen of klachten? Stuur ons dan een e-mail door op de onderstaande knop te klikken.

Stuur ons een e-mail

*Wij streven ernaar u binnen twee werkdagen een reactie te sturen.