Om u beter van dienst te zijn, maken wij gebruik van cookies. Wilt u eerst meer informatie over onze cookies klik hier. × Melding sluiten

Ieder artikel dat wij verkopen in de winkel en op onze webshops is voorzien van garantie. Wij verkopen uitsluitend kwalitatieve producten en vanuit dat oogpunt bieden wij als Rikkoert Juweliers een passende garantie. De garantie voor sieraden, horloges, klokken en overige artikelen is verschillend. In het onderstaande overzicht kunt u per productsoort lezen welke garantietermijn geldt op welke onderdelen van een product en binnen welke kaders deze wordt verleend. 

Sieraden
Elk sieraad dat wij verkopen is afkomstig van goede leveranciers of worden door onszelf geproduceerd. Wij waarborgen dan ook de kwaliteit, maar het uitsluiten van dat er iets misgaat met uw aankoop is vanzelfsprekend niet mogelijk. Wij zorgen er dan ook voor dat een voorkomend probleem zo snel mogelijk wordt hersteld en opgelost. Uw normale garantietermijn vanuit ons en onze leveranciers is 1 jaar.*De meeste garanties op merkproducten worden in uitvoer gebracht door de leverancier van dit merk. Wij trachten een zo spoedig mogelijke afhandeling aan te houden.

De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.

*Met uitzondering van de merken Mi Moneda en Pandora

Horloges

Reguliere Garantietermijn
Met elk horloge kan iets misgaan na de aankoop. Mocht dit voorkomen handelen wij oplossingsgericht en zorgen wij als Rikkoert Juweliers dat het zo spoedig mogelijk wordt opgelost. Op het uurwerk van een horloge heeft u een garantie van 2 jaar. Problemen binnen de garantieperiode worden altijd uitgevoerd door de leverancier van het horlogemerk. De door ons aangeboden garantie staat los van de wettelijke rechten van een consument omtrent garantie en conformiteit.

Uitgesloten van garantie is:

  • Horlogeband
  • Glasbreuk
  • Batterij (tot 1 jaar na aankoop valt het wel onder garantie)
  • Kroon/Schroefkroon
  • Uitgevallen steentjes (tot 3 maanden na aankoop valt het wel onder garantie)

Alle problemen worden door onze uurwerkmakers beoordeeld. De bovenstaande uitsluitingen zullen hierbij in ogenschouw worden genomen. Indien blijkt dat een fabricagefout de oorzaak van het probleem is, dan treedt de reguliere garantie in werking.

Garantie vervalt
Het garantie op een horloge vervalt wanneer één van de volgende factoren van toepassing zijn:

  • Bij onjuist gebruik van het horloge
  • Wanneer u als klant het horloge zelf opent.
  • Bij waterschade (waterdichte horloge uitgezonderd, voor informatie bekijk de pagina waterdichtheid)
  • Indien de batterij van het horloge eigenhandig is verwijderd of vervangen. De garantie vervalt en de waterdichtheid kan niet meer worden gegarandeerd.

Proces bij garantie en defecten

Om uw reparatie in goede orde te ontvangen en de afhandeling zo snel mogelijk te laten verlopen vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden;

Indien u graag eerder contact wilt met één van onze medewerkers kunt contact opnemen met de klantenservice op het nummer 0182-382651

Stap 1: Download het Reparatieformulier

Op dit formulier omschrijft u het defect van het product.

Let op: Bij horloges dient u altijd het garantiebewijs mee te sturen van het desbetreffende model. Dit is noodzakelijk voor het onder garantie in behandeling nemen van het horloge.

Stap 2: Stuur het product in een stevige doos op naar het onderstaande adres. Wij adviseren het product middels een aangetekende verzending op te sturen i.v.m. de verzekering van u product, mocht het kwijtraken of beschadigen.

Ontvangstadres:
Rikkoert BV*
Postbus 35
2870 AA Schoonhoven

*vermeld hierbij niet het gegeven juwelier, i.v.m. met de veiligheid van het pakket.

De retourzendingen worden bij binnenkomst beoordeeld en in behandeling genomen. Hierna wordt u direct op de hoogte gebracht van het reparatietraject dat wordt ingegaan. Afhankelijk van het probleem, dient u rekening te houden met een reparatietermijn van minimaal 3-4 weken. Indien het product geen reparatie is maar een ruiling, lees dan eerst het document retourneren en ruilen.

Uiteraard kunt u het product ook in de winkel aanbieden, zodat het product direct beoordeelt kan worden, het probleem kan worden vastgesteld en het reparatietraject aan u kan worden voorgelegd.

Klokken
Garantie nieuwe klokken
Bij aankoop van een mechanische of quartz klok ontvangt u van ons 2 jaar garantie op het uurwerk. Bij het niet doorlopen van de klok kunt u het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice, waarna u een uurwerkmaker direct kan spreken. Het telefoonnummer is 0182-382651.

In overleg kan een afspraak gemaakt worden, zodat uw klok in de klokkenroute wordt opgenomen, zodat ter plaatste gekeken kan worden of het probleem direct opgelost kan worden. Anderzijds zou u de klok ook kunnen brengen, zodat in de winkel gekeken wordt naar de oorzaak van het probleem. Mocht het probleem bij u thuis niet direct opgelost kunnen worden, dan transporteren wij de klok mee, zodat onze uurwerkmakers het euvel kunnen oplossen. Hierna kan de klok in overleg weer thuis bij u worden bezorgd.

Garantie reparatie klokken
Als een klok na jaren lopen toe is aan een onderhoudsbeurt, dan kunnen onze uurwerkmakers deze voor u uitvoeren. Nadat het uurwerk geheel uit elkaar is gehaald en weer in nieuw staat is gebracht, komt de klok weer bij u aan de muur te hangen. Op deze reparatie bieden wij u een half jaar garantie. Mocht er iets mis zijn gegaan tijdens het repareren van het uurwerk, dan komt dit binnen dit half jaar bijna altijd naar voren.

 

Telefonisch bestellenInfo/Telefonisch bestellen

Gemakkelijk, snel en eenvoudig!

Wilt u telefonisch bestellen, reserveren of heeft u een vraag hierover? Dan kunt u bellen naar het onderstaande telefoonnummer.

Wij vragen u het artikelnummer bij de hand te houden, zodat onze medewerkers u direct verder kunnen helpen.

Telefoonnummer: 0182-382651

*Telefoonkosten volgens lokaal tarief, bereikbaar van maandag tot en met zaterdag (9:00 - 17:00).

FeedbackFeedback

Vragen, klachten of verbeteringen?

Ondervindt u problemen met de website of heeft u verbeteringen, vragen of klachten? Stuur ons dan een e-mail door op de onderstaande knop te klikken.

Stuur ons een e-mail

*Wij streven ernaar u binnen twee werkdagen een reactie te sturen.